Dersin Adı | Malzeme Bilimi |
Kodu | Yarıyıl | Teori (saat/hafta) | Uygulama/Lab (saat/hafta) | Yerel Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
ME 202 | Güz/Bahar | 2 | 2 | 3 | 5 |
Ön-Koşul(lar) | Yok | |||||
Dersin Dili | İngilizce | |||||
Dersin Türü | Seçmeli | |||||
Dersin Düzeyi | Lisans | |||||
Dersin Veriliş Şekli | - | |||||
Dersin Öğretim Yöntem ve Teknikleri | ||||||
Dersin Koordinatörü | ||||||
Öğretim Eleman(lar)ı | ||||||
Yardımcı(ları) |
Dersin Amacı | Bu dersin amacı öğrencilere malzemelerin sınıflandırılması ve yapısal özellikleri, reaksiyon kinetiği ve faz dönüşüm prensipleri ile ilgili bir temel oluşturmaktır. |
Öğrenme Çıktıları | Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
|
Ders Tanımı | Kristal yapılar, mekanik özellikler , polimer kimyası, yapısal kusurlar, difüzyon, kırılım, yorulma, kırılma |
Dersin İlişkili Olduğu Sürdürülebilir Kalkınma Amaçları | |
| Temel Ders | |
Uzmanlık/Alan Dersleri | ||
Destek Dersleri | ||
İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri | ||
Aktarılabilir Beceri Dersleri |
Hafta | Konular | Ön Hazırlık |
1 | Malzemelerin Karakterizasyonu, Modern Malzemelerin İhtiyaçları, Atomun Yapısı | Materials Science and Engineering, 7E, W.D. Callister, D. G. Rethwisch, John Wiley and Sons, 2011.Chapter 1. Introduction Chapter 2. Atomic Structure and Interatomic Bonding |
2 | Yüzey Merkezli Kübik Kristal Yapılar, Hacim Merkezli Kristal Yapılar, Hekzagonal Sıkı Paket Kristal Yapılar, Seramik Kristal Yapılar | Materials Science and Engineering, 7E, W.D. Callister, D. G. Rethwisch, John Wiley and Sons, 2011. Chapter 3. Fundamentals of Crystallography |
3 | Difraksiyon, Bragg Kanunu Difraktometre Teknikleri | Materials Science and Engineering, 7E, W.D. Callister, D. G. Rethwisch, John Wiley and Sons, 2011. Chapter 3. Fundamentals of Crystallography |
4 | Metallerde Noktasal Kusurlar, Seramiklerde Noktasal Kusurlar | Materials Science and Engineering, 7E, W.D. Callister, D. G. Rethwisch, John Wiley and Sons, 2011. Chapter 4. Imperfections in Solids |
5 | Difüzyon Mekanizmaları, Zamana Bağlı Olmayan Difüsyon, Zamana Bağlı Olan Difüzyon | Materials Science and Engineering, 7E, W.D. Callister, D. G. Rethwisch, John Wiley and Sons, 2011.Chapter 5. Diffusion |
6 | Tekrar ve Ara Sınav I | |
7 | Dislokasyon, Plastik Deformasyonlar, Kayan Sistemler, Tekil Kristallerde Kayma | Materials Science and Engineering, 7E, W.D. Callister, D. G. Rethwisch, John Wiley and Sons, 2011. Chapter 7. Imperfections in Solids |
8 | Dislokasyon, Plastik Deformasyonlar, Kayan Sistemler, Tekil Kristallerde Kayma | Materials Science and Engineering, 7E, W.D. Callister, D. G. Rethwisch, John Wiley and Sons, 2011. Chapter 7. Imperfections in Solids |
9 | Metallerde Güçlendirme Mekanizmaları, Yeniden Kristalleşme, Tane Büyümesi, Kırılma Prensipleri, Sürekli Kırılma, Gevrek Kırılma, Kırılma Mekanizmasının Prensipleri | Materials Science and Engineering, 7E, W.D. Callister, D. G. Rethwisch, John Wiley and Sons, 2011. Chapter 6. Mechanical Properties of Metals |
10 | Metallerde Güçlendirme Mekanizmaları, Yeniden Kristalleşme, Tane Büyümesi, Kırılma Prensipleri, Sürekli Kırılma, Gevrek Kırılma, Kırılma Mekanizmasının Prensipleri | Materials Science and Engineering, 7E, W.D. Callister, D. G. Rethwisch, John Wiley and Sons, 2011. Chapter 6. Mechanical Properties of Metals |
11 | Tekrar ve Ara Sınav II | |
12 | Döngüsel Gerilmeler, S-N Eğrileri , Genelleştirilmiş Sünme Davranışı, Veri Extrapolasyonu Yöntemleri, Alaşımlarda Yüksek Sıcaklık Kullanımı | Materials Science and Engineering, 7E, W.D. Callister, D. G. Rethwisch, John Wiley and Sons, 2011. Chapter 8. Failure |
13 | Döngüsel Gerilmeler, S-N Eğrileri , Genelleştirilmiş Sünme Davranışı, Veri Extrapolasyonu Yöntemleri, Alaşımlarda Yüksek Sıcaklık Kullanımı | Materials Science and Engineering, 7E, W.D. Callister, D. G. Rethwisch, John Wiley and Sons, 2011. Chapter 8. Failure |
14 | Hidrokarbonlar, Polimerler, Polimer Kimyası, Polimerlerin Özellikleri, Uygulamaları ve İşlenmesi | Materials Science and Engineering, 7E, W.D. Callister, D. G. Rethwisch, John Wiley and Sons, 2011. Chapter 14. Structures of Polymers, Chapter 15 Applications, and Processing of Polymers |
15 | Kompozit Malzemeler | Materials Science and Engineering, 7E, W.D. Callister, D. G. Rethwisch, John Wiley and Sons, 2011. Chapter 16. Composites |
16 | Final sınavı |
Ders Kitabı | Materials Science and Engineering, 7E, W.D. Callister, D. G. Rethwisch, John Wiley and Sons, 2011. |
Önerilen Okumalar/Materyaller | Foundations of Materials Science and Engineering, W.F. Smith, 4E, McGraw-Hill, 2006. |
Yarıyıl Aktiviteleri | Sayı | Katkı Payı % |
Katılım | ||
Laboratuvar / Uygulama | ||
Arazi Çalışması | ||
Küçük Sınav / Stüdyo Kritiği | ||
Portfolyo | ||
Ödev | 2 | 20 |
Sunum / Jüri Önünde Sunum | ||
Proje | ||
Seminer/Çalıştay | ||
Sözlü Sınav | ||
Ara Sınav | 1 | 40 |
Final Sınavı | 1 | 40 |
Toplam |
Yarıyıl İçi Aktivitelerin Başarı Notuna Katkısı | 3 | 65 |
Yarıyıl Sonu Aktivitelerin Başarı Notuna Katkısı | 1 | 35 |
Toplam |
Yarıyıl Aktiviteleri | Sayı | Süre (Saat) | İş Yükü |
---|---|---|---|
Teorik Ders Saati (Sınav haftası dahildir: 16 x teorik ders saati) | 16 | 2 | 32 |
Laboratuvar / Uygulama Ders Saati (Sınav haftası dahildir. 16 x uygulama/lab ders saati) | 16 | 2 | |
Sınıf Dışı Ders Çalışması | 14 | 1 | 14 |
Arazi Çalışması | |||
Küçük Sınav / Stüdyo Kritiği | - | ||
Portfolyo | |||
Ödev | 2 | 10 | |
Sunum / Jüri Önünde Sunum | |||
Proje | |||
Seminer/Çalıştay | |||
Sözlü Sınav | |||
Ara Sınavlar | 1 | 22 | |
Final Sınavı | 1 | 30 | |
Toplam | 150 |
# | Program Yeterlilikleri / Çıktıları | * Katkı Düzeyi | ||||
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 | Matematik, fen bilimleri, matematiğe dayalı fizik, çok değişkenli matematik, türevsel denklemler, istatistik, optimizasyon ve lineer cebir konularında bilgi sahibidir; bu alanlardaki kuramsal ve uygulamalı bilgileri, karmaşık mühendislik problemlerinde kullanır. | |||||
2 | Karmaşık Mekatronik mühendisliği problemlerini saptar, tanımlar, formüle eder ve çözer; bu amaçla uygun analiz ve modelleme yöntemlerini seçer ve uygular. | |||||
3 | Algılayıcı, eyleyici, kontrol, donanım ve yazılım öğelerine sahip karmaşık bir elektromekanik sistemi, süreci, cihazı veya ürünü gerçekçi kısıtlar ve koşullar altında, belirli gereksinimleri karşılayacak şekilde tasarlar; bu amaçla modern tasarım yöntemlerini uygular. | |||||
4 | Mekatronik Mühendisliği uygulamalarında karşılaşılan karmaşık problemlerin analizi ve çözümü için gerekli olan modern teknik ve araçları geliştirir, seçer ve kullanır; bilişim teknolojilerini etkin bir şekilde kullanır. | |||||
5 | Mekatronik Mühendisliği problemlerinin incelenmesi için deney tasarar, deney yapar, veri toplar, sonuçları analiz eder ve yorumlar. | |||||
6 | Mekatronik Mühendisliği disiplini içinde ve çok disiplinli takımlarda etkin biçimde çalışır; bireysel çalışma sergiler. | |||||
7 | Türkçe sözlü ve yazılı etkin iletişim kurar; etkin rapor yazar ve yazılı raporları anlar, tasarım ve üretim raporları hazırlar, etkin sunum yapar, açık ve anlaşılır talimat verir ve alır. | |||||
8 | Mühendislik uygulamalarının evrensel ve toplumsal boyutlarda sağlık, çevre ve güvenlik üzerindeki etkileri ve çağın mühendislik alanına yansıyan sorunları hakkında bilgi sahibidir; mühendislik çözümlerinin hukuksal sonuçlarının farkındadır. | |||||
9 | Etik ilkelerine uygun davranma, mesleki ve etik sorumluluk bilincine sahiptir; mühendislik uygulamalarında kullanılan standartlar hakkında bilgi sahibidir. | |||||
10 | Proje yönetimi, risk yönetimi ve değişiklik yönetimi gibi, iş hayatındaki uygulamalar hakkında bilgi sahibidir; girişimcilik, yenilikçilik hakkında bilinçlidir; sürdürülebilir kalkınma hakkında bilgi sahibidir. | |||||
11 | Bir yabancı dili kullanarak Mekatronik Mühendisliği ile ilişkili konularda, bilgi toplar ve meslektaşları ile iletişim kurar. | |||||
12 | İkinci yabancı dili orta düzeyde kullanır. | |||||
13 | Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği bilincindedir; bilgiye erişebilir, bilim ve teknolojideki gelişmeleri izler ve kendini sürekli yeniler; insanlık tarihi boyunca oluşan bilgi birikimini Mekatronik Mühendisliği alanıyla ilişkilendirir. |
*1 Lowest, 2 Low, 3 Average, 4 High, 5 Highest